środa, 23 maja 2012

Makatka Kuchenna

Kiedyś u mojej babcie nad wiadrem z wodą studzienną wisiała biała lniana makatka z haftowanym napisem "Zimna woda zdrowia doda ". Nie pamiętam już dokładnie obrazka ale wiem ,że był wyhaftowany niebieską nicią . Ostatnio naszło mnie na wspomnienia i szukałam w necie takich makatek , okazało się ,że to co kiedyś było symbolem kiczu , przeżywa swój renesans i makatki takie są w cenie ba nawet są modne . Zamieszczam fotki znalezione w necie takich makatek a na końcu jest ta którą upolowałam ostatnio w ciuszku . Ale się ucieszyłam jak na nią natrafiłam . Na pamiątkę mojej babci zawisła w kuchni nad zlewem :)

8 komentarzy:

ivoncja pisze...

Myślę, że kiczowate to one są nadal, ale mają swój retro-urok. :) Ostatnio szwagierka przysłała mi zdjęcie makatki, którą "wysępiła" od swojej Babci- z holenderską dziewczynką i trzema kotkami. Trochę jej pozazdrościłam. ;)

Anonimowy pisze...

Moja babcia ma taką nadal:) Co prawda nie wisi już na ścianie, ale schowana jest w szafie, jednak pamięta dawne czasy, bo i babcia mocno w wieku zaawansowana:) Ja bym takiej makatki sobie nie powiesiła, jednak jako ciekawostka - czemu nie:)

Anonimowy pisze...

Mała rzecz a cieszy :-)
Fajnie, że udało Ci się znaleźć to, czego szukałaś, czasem marzymy o rzeczach niezrozumiałych dla innych ;-)
Anka

Anonimowy pisze...

To cuda i cudeńka! Pamiętam te makatki! Miło powspominać! Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie! baw60

ThimbleLady pisze...

ja też mam w pamięci takie makatki,
u mojej babci nad wiadrem z lodowatą wodą prosto ze studni wisiała taka właśnie z granatowym haftem... :)

ach! pisze...

Uwielbiam makatki! Też pamiętam je z dzieciństwa:) Przybieram się włąsnie do wyszycia własnej i szukając inspiracji trafiłam do Ciebie, pozdrawiam, ach!

martuchnaj pisze...

a dla mnie fajne poszukuje tej z napisem smacznego :)))

pozdrawiam Marta

GaleriaZośki pisze...

Witam
moja babcia miała taką makatkę, została mi tylko szafka.
Pozdrawiam Zosia