wtorek, 19 czerwca 2012

Domowy żółty ser

Kiedy przypadkowo natrafiłam w sieci na przepis na domowy żółty ser byłam pełna niedowierzania . Wydawało mi się ,że to niemożliwe albo bardzo trudne, czytałam ,że potrzeba jest do tego podpuszczka i dużo czasu . Przepis który znalazłam jest tak prosty a składniki łatwo dostępne ,że postanowiłam go wypróbować. Czytałam wiele dobrych opini o tym przepisie .Mój pierwszy ser wyszedł trochę za mało słony no i nie ma tak ładnych dziurek jak w oryginalnym przepisie , ale następnym razem na pewno uda się jeszcze lepszy . Do masy serowej można dodawać różne dodatki smakowe . Ser taki nadaje się do kanapek i do zapiekania . Jest twardy i daje się pokroić na cienkie plasterki . Przepis pochodzi ze strony
http://wedlinydomowe.pl/forum/viewtopic.php?t=2289&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=50cb97e6e11774a05c52dcd1638d9513

Cytuje za autorka "
Do zrobienia sera potrzebujemy następujące składniki :
1 kg twarogu
1 l mleka
125g masła
1 jajko
1 łyżka soli lub Vegety
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżka octu
Do gotującego się mleka kruszymy twaróg. Mieszamy ostrożnie żeby grudki sera się całkiem nie rozpuściły. Następnie ser odcedzamy ( nie za mocno), na ściereczce lub gęstym sicie. W garnku rozpuszczamy masło .Odczekamy trochę żeby przestygło a następnie wsypujemy do niego ser. Gotujemy, ciągle mieszając żeby nie przypalić. Wbijamy jajko, dodajemy sól, sodę i ocet i dalej mieszamy. Gdy masa zaczyna rosnąć wylewamy ją do foremki wyłożonej folią aluminiową. Ja do tego celu użyłam foremki jednorazowej. Czekamy aż masa wystygnie. Ser zrobi się twardy, że można go kroić na plasterki. "

Wyszło mi 70dkg sera , liczyłam koszt kilograma wychodził 14zł .






10 komentarzy:

AsziWanuhi pisze...

Nie wiedziałam że można samemu zrobić żółty ser. Kiedyś na pewno wypróbuję.

Anonimowy pisze...

Edytko kochana, po raz kolejny dziekuje z calego serca.. ile razy mnie poratujesz tymi przepisami, to nawet nie Wiesz kochana! Ten przepis na ciasto drozdzowe, co samo sie robi, ktory zamieszczalas na pocatku pisania bloga/starego, jest mi chlebem, robie pasztety z Twojego przepisu, robie ser bialy, a teraz zolty! Jestes przedobrym, madrym Czlowiekiem. zucze Ci duzo zdrowia i pamietam o Tobie w myslach. Niech Pan Bog Ci pomoze w tym zyciu pelnym wyzwan! Jeszcze raz sciskam!

roxannahcv pisze...

Dziękuje za dobre słowa , bardzo mi miło :))

ivoncja pisze...

Fantastyczny przepis! Na 120% wypróbuję choćby z samej ciekawości. Edytko, u Ciebie zawsze jakieś odkrycia znajduję! :)

Anonimowy pisze...

Byłam kiedyś na wyjeździe w agroturystyce, gdzie gospodarze robili żółte sery. Rewelacja był ich smak. Robili je z różnymi dodatkami: czosnkiem, kozieradką, pieprzem. Bardzo chętnie spróbuję zrobić sama taki ser.
- Małgosia

Anonimowy pisze...

Jestem pod WIELKIM wrażeniem! To naprawdę takie proste??? I (w miarę) tanie?
Anka

MadamSyllaQ pisze...

Świetny przepis,na pewno jako foremkę można użyć obciętej z góry butelki plastikowej,to już zupełnie będzie jak salami.

Paula pisze...

jesteś niesamowita - prawdziwa kopalnia wiedzy :D

Anonimowy pisze...

Przyłączam się do tego, co napisali przede mną!


Jakiego mleka użyłaś do tego sera?
UHT czy takiego "od krowy" (tzn. bezpośrednio od rolnika, bez pośrednictwa mleczarni)?

roxannahcv pisze...

Mleko kupiłam w Biedronce , takie zwykle w kartonie 3,2 % . Na pewno z wiejskiego będzie jeszcze lepsze .