niedziela, 15 maja 2011

Chleb orkiszowy

Dzięki uprzejmości Justyny dostałam do wypróbowania kilogram mąki orkiszowej ,dość długo zbierałam sie do tego wypieku , bo nigdy nie jadłam takiego chleba ani nie miałam doczynienia z taką mąką . Przepis znalazłam w internecie podaję stronę
http://www.wielkiezarcie.com/recipe32208.html
Zrobiłam z polowy porcji , wyszły mi dość spore dwa bochenki , jednak niestety chleb rozpłynął mi się na boki i wyszedł plaski,ale smaczny . Podaję przepis tak jak jest na stronie"wielkiego żarcia ".

Składniki
Na 3 bochenki:
  • 1 kg mąki orkiszowej
  • 1/2 kg mąki pszennej
  • 2 łyżeczki soli
  • 3 dag drożdży
  • 1/2 szklanki mleka
  • łyżeczka cukru
  • garść ziaren słonecznika
ok. 1 litr ciepłej wody

chleb orkiszowy
W misie wymieszać mąkę orkiszową, pszenną i sól.


Mleko lekko podgrzać, rozpuścić w nim cukier, wymieszać z pokruszonymi drożdżami.

Rozczyn połączyć z mąką i odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce.
Następnie dolewając partiami ciepłą wodę (ok. 1 litr), wyrabiać elastyczne, gładkie ciasto.
Ugniatać tak długo, aż da się je oddzielić od miski, pod koniec wsypać ziarna słonecznika.
Misę przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na godzinę.
Uformować bochenki, ułożyć je na natłuszczonej blasze, odstawić pod przykryciem na godzinę.
Piec ok. 45 minut w temp. 200oC.

Brak komentarzy: